De werkwijze


Kindercoaching is in veel opzichten anders dan een gewoon gesprek. Eén van de manieren waarop kindercoaching zich onderscheidt, is dat het contact tussen het kind en de coach is opgebouwd uit verschillende fases. We voeren niet zomaar gesprekken, maar werken systematisch naar een doel toe. Het doel heeft meestal te maken met een verandering in denken, voelen, of gedrag.

We onderscheiden vier fases:


  1. Het intakegesprek. Het eerste gesprek tussen de ouder(s), het kind en de kindercoach. In de eerste plaats een kennismakingsgesprek waarin jij/jullie als ouder(s) en kind mij vertellen wat de coachvraag is. Vervolgens zal ik uitleggen wat ik voor jullie kan betekenen, bespreken we, wat jullie graag willen bereiken met het coachingstraject en leggen we het coachdoel vast in een coachingsovereenkomst.
  2. De coachvraag formuleren. Kinderen komen vrijwel nooit uit zichzelf met een coachvraag en passen zich meestal aan de vraag, van de ouder(s) aan. We starten dus meestal met de coachvraag van ouder(s). Tijdens het proces ben ik alert op tekenen die kinderen geven over hun behoeften en de doelen en vragen die daaruit voortvloeien en kan de coachvraag gedurende het proces veranderen.
  3. De coachingsessies. De coachingsessies vormen het belangrijkste en meest diverse gedeelte van de coaching. In dit gedeelte ga ik methodes aanbieden die kinderen helpen om zelf tot verandering te komen.
  4. De evaluatie. Na enkele weken neem ik opnieuw contact met u op, om te kijken waar we staan.
                                                                 

Om te ervaren of mijn werkwijze aansluit bij jouw kind, nodig ik je uit voor een eerste contactmoment via onderstaande knop. Tijdens dit gratis en geheel vrijblijvend contactmoment, kan jij je verhaal doen, maken we kennis met elkaar en geef ik je advies over de mogelijkheden.

Als je besluit om een kindercoachingstraject te starten voor jouw kind, dan maken we een zorgovereenkomst op.



Ja, ik wil graag contact met de kindercoach.
Share by: